söndag 6 mars 2011

Har itt lust och ikeasuccén

Min pågående datakris håller i sig. Jag har helt enkelt inte lust, varken med blogg, facebook (!!) eller annat. Men jag gör ett tappert försök i alla fall :) Men ni får ha lite överseende med glesheten i mina inlägg..

Vi har ju haft sportlov den gångna veckan och jag vet inte vart den veckan har tagit vägen för jag har knappt hunnit märka av den, det har varit något program nästan alla dagar. I tisdags var vi till IKEA i Raisio. Jag och kiddarna och så hade vi mommo med oss. Vi hittade både ett som annat, men det bästa fyndet var ändå kokkärl och visplar i barnstorlek! Nellie har "kokat" sedan vi kom hem :) Braksuccé med andra ord!



Båda ungarna fyller ju snart år och då kommer de att få en L E K S T U G A... (Alltså hallå, för det första vet de att de kommer att få en, för det andra kan Wilmer (och absolut inte Nellie) läsa och för det tredje så OM de skulle kunna läsa skulle de knappast läsa min blogg, men ändå låssas man smyga lite med vad de ska få.. ) Så det var alltså tänkt att de skulle få kokkärlen till lekstugan, men jag kan ju omöjligen lägga undan grejorna nu när de är det bästa tidsfördrivet vår bestämda lilla fröken har.

Nellie tänker för övrigt snart börja gå. Tror jag i alla fall. Hon står själv men vågar inte riktigt ta några steg ännu.



Ni får ursäkta bildkvaliteten men det var det enda jag hann knäppa av henne innan hon damp ner på baken igen :) (Red's anmärkning: ungen HAR faktiskt ibland på sig annat än bara body och strumpbyxor, jag lovar, men det råkar liksom aldrig att fastna på bild..)

I övrigt så är det vår pågående badrumsrenovering som tar upp största delen av vår tid och tankeverksamhet nu just. Jag till och med drömmer om kakel och duschväggar, men det börjar väl klarna så småningom. K säger att det ska vara klart till sommaren så att han med gott samvete kan jobba på utsidan av huset då, men med den fart som vi har nu kommer det nog säkert att bli klart innan dess :) Jo, förresten, vår tvättstuga/grovingång är också på g och väntas stå klar tillika med badrummet.

Nu ska jag börja kika över allt som ska vara klart tills imorgon, ungarnas dagisväskor, jobbväskan osv. Påsklov nästa nu då :)

Ha en fin vecka alla!

♥ Fia

2 kommentarer:

  1. Vi skall också börja fundera på renovering. Hall hemmagym och massor med förvaring i gästrummet står på agendan

    Jag mins att äldsta sonen också älskade att kocka, men han använde våra stora kastruller och slevar :)

    SvaraRadera
  2. Allsist får du en rekti "braka-bratwurst" tillrädd åt de :D

    Ha de gött!
    H: Johanna

    SvaraRadera