tisdag 22 mars 2011

1 år



Det är tätt mellan födelsedagarna här i huset :) För exakt ett år sedan (kl. 03.04 inatt) kom Nellie till världen med buller och bång. Nästan en hel månad för tidigt gick vattnet, och allt var över på 2 timmar och 55 minuter. På väg till bb kom sammandragningarna med 2 minuters mellanrum, så lite pirrigt var det nog. När vi kom till Långåminne såg vi ett stjärnfall, jag önskade att allt skulle gå vägen och K berättade senare att han hade önskat sig en liten flicka ♥

Jag kunde inte förstå att det var en liten tös som kom ut ur magen, jag hade varit bombsäker på att det skulle vara en pojke, och hon var ju så liten! :) (Nåja, hon var ju nästan 3 kg, men i alla fall..)

Nu ett år senare är man oändligt många erfarenheter rikare. Wilmer var ju den mest lättskötta unge man kan tänka sig, och Nellie har hela tiden varit i andra änden av skalan :) Men, jag har insett att hon inte direkt är missnöjd med livet, hon berättar bara hur HON har tänkt, och missnöjet beror nog snarare på att vi övriga är för dumma för att förstå vad hon menar :) Hon är en bestämd liten dam, som minsann vet vad hon vill, och berättar också det. Jag hoppas att hennes viljestyrka håller i sig resten av livet, för jag tror att hon i så fall kan göra precis vad hon vill och bestämmer sig för. Grattis, grattis, min älskade lilla finurliga flicka! Och fastän mamma och pappa ibland blir lite trötta på din viljestyrka så är vi ÖÄNDLIGT TACKSAMMA för att du är en del av våra liv ♥♥♥

♥ Fia

2 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet, jag fick ju en tår i ögat...
    Grattis Nellie!!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!!!
    Hittade till din sida via Rockmom :) Mysig blogg du har :)

    SvaraRadera