söndag 13 mars 2011

Söndagseskapader

Idag har vi ja haft alldeles ljuvligt väder (oj, vad det lät standardsvenskt..) och vi packade familjen i bilen på förmiddagen och drog iväg till villan. Trodde vi. Klart vi visste att det skulle vara mycket snö och att vi inte skulle komma ända fram med bilen, men det är ju löjligt hur mycket snö som kan finnas på en gård. När vi hade pulsat genom snön ca 30 meter (med Wilmer på kälken och en sovande (!) Nellie i pulkan)och just och just tagit oss in på gården började vi fundera, är det verkligen värt det? Och så vände vi om :) Jag hade ju haft mina fantasier om att vi skulle kunna gå ut på isen i finvädret.. Pyttsan! Vi vandrade en liten sväng istället utefter vägen innan vi for hem igen.







När vi kom hem kom vi på att vi skulle ta ner en björk på gården. Den har varit lite skruttig i toppen ganska länge, och vi har tänkt ta bort toppen bara. Men så häromdan slog det mig, om vi tar bort hela får vi rum med L E K S T U G A N där! Sagt och gjort, K skred till verket. När vi all hjälptes åt tog det inte mycket mera än en timme att få ner eländet och få bort allting kört. Wilmer älskar att hjälpa till med sånt, och var så glad när han fick släpa kvistar ner till brasan.



Ikväll satt jag och slappade i allskönsro i soffan när det slog mig att vi ska ha kalas nästa helg (Wilmer fyller ju 5 på söndagen och Nellie fyller 1 på onsdagen) och jag har mina eftermiddagar bokade hela veckan. Jag ska erkänna att jag bara är upptagen två kvällar i veckan, men om jag ska ha något gjort så är det bäst att det sker efter att jag slutat jobba och innan jag hämtar kidsen hos dagmamman. Och då blir det ju inget sånt den här veckan då.. Så då blev det bullabak sådär på kvällskvisten ikväll istället :) Jag brukar använda Leilas recept på kardemummaknyten, blir alltid lika bra!



Nu ska vi väl nog klara kalasen, i alla fall på bullfronten, det blev ca 70 stycken. Men jag ska väl nog svänga ihop en kaka också nån av kvällarna.



efter avslutat värv fick man ju en sån här som belöning, och det var inte så pjåkigt kan jag meddela ;)

Ha en fin vecka alla och njut av vårsolen!!

♥ Fia

3 kommentarer:

  1. Oj kva e siir skönt ut i solen. O ja kommer no åp kalas!

    SvaraRadera
  2. Vännin!! va fina kort. å ja blev ju himelskt glad när ja fick tips om receptet på DINA LJUVLIGA bullar. Måste försöka mej på dom själv,kan ju inte ha dej att baka dom åt mej. Kramelikram YB

    SvaraRadera