tisdag 12 april 2011

Sjukstuga

Jepp, kiddarna är sjuka. Igen. Jag kunde inte fatta att det gick så bra när Nellie började hos dagmamman. Jag bara väntade och väntade på att de första tecken på förkylning eller feber eller något annat skulle dyka upp, men det gjorde det ju aldrig. Tyckte jag i alla fall. Men nu har vi nog riktig förkylningsrumba på g här i huset. Wilmer var ju sjuk veckan innan de fyllde år. Sen var de friska en vecka. Sen blev Nellie sjuk. Och så var de friska en vecka. SEN! Som ett brev på posten fick BÅDA flunsa och feber i lördags :( Jag tycker det har varit en enda pusslande att få vardagen att gå ihop de senaste veckorna, vem kan vara hemma idag? Har K mycket på jobbet? Har jag? Har mommo? *urk* Idag är alltså jag hemma med sjuklingarna. De är visserligen inte SÅ krassliga längre men båda har en sån förfärlig slemhosta och Wilmer hostade tills han spydde både igår och idag. Skoj. Not.
Känns inte alls kul att ringa till jobbet och berätta att man måste vara hemma med barnen igen, men vad gör man?

Annars, on a more positive note, börjar det närma sig slutet med vårt badrum. Kaklet är på plats (men inte fogat) och golvet är spacklat. Jeij! Inga bilder ännu, Ni får hålla er till tåls tills det blir klart :)

Världens bästa Micke och Anna kommer hem över påsk också, ska bli riktigt skönt att få spendera lite tid med dem! Och jag vet att Wilmer längtar jättemycket :)



Här är en bild av ungarna när de inte var lika skruttiga som de är idag :)
Ha en bra dag alla!


♥ Fia

2 kommentarer:

  1. Ser att hjärtebrallorna passar ;)
    Det e ju tyvärr sådär då man börjar i dagvård, sjukdomarna avlöser varann :(
    Men snart har hon byggt upp ett redigt immunförsvar så då går allt bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hoppas på det, med det heter ju att småbarn ska ha 20 infektioner under det första året i dagvård.. Ujdå, isåfall har vu ju bara skrapat lite på ytan :(
    kramar

    SvaraRadera