måndag 7 februari 2011

Veckan som gått..

Ja, vad ska man säga om första arbetsveckan annat än att min hjärna verkligen har varit på mammaledigt ett år. Jag tycker det är jätteroligt att vara tillbaka i jobb, och själva undervisningen är inga problem, men allt annat! Alltså oj, innan jag kommer att komma underfund med det nya rastvaktsystemet, och innan jag kommer ihåg den nya rasttiden.. Men, det tar sig sa pyromanen, idag kändes det redan som om jag var lite mera med :) Bara min hjärna får acklimatisera sig lite så ska nog det här också börja gå bra!
Nellie trivs som fisken i vattnet hos dagmamman och jag tror att Wilmer tycker att det är riktigt roligt att ha henne där. En ovanligt trött och gnällig flicka har vi nog om kvällarna, men det måste man väl få vara tills man har vant sig med helt nya rutiner.



Damen i fråga har börjat dra sig upp och stå överallt så nu får inte kaffekoppen stå ifred på soffbordet längre :) Hon kan stå själv också en kort stund, men bara om hon inte "håxar" att hon inte håller i sig.

Ha nu en fortsatt fin vecka alla!

♥ Fia

2 kommentarer:

  1. oj vad duktig hon blivit :)
    Mamma e åxå duktig tycker jag...
    Satt häromdan och funderade på när som tidigast jag måste jobba igen..och kom på att med alla innestående semestrar så ska jag nog kunna dra ut jobbstarten till augusti 2012 :)

    SvaraRadera
  2. Oj lilltrolle, så gollåt!

    SvaraRadera