tisdag 25 januari 2011

Det drar ihop sig..

Jaa, det drar ihop sig till jobbtider.. Jag har i skrivande stund fem dagar kvar av min mammaledighet, och jag kan berätta att det råder lite skräckblandad förtjusning i min kropp. Jag har verkligen försökt att suuuuga ut de sista dropparna av ledigheten och jag har inte bloggat på jättelänge för jag har haft riktigt "läidon" av allt vad datorer heter. Jag har knappt ens varit på Facebook (!!) de senaste veckorna, och det säger en del.. Jag har istället försökt att göra sånt som jag vet att jag önskar jag hade gjort medan jag var ledig sen när jag börjar jobba igen.

Vi har börjat skola in Nellie hos vår dagmamma Riitta, men häromdan slog det mig hur j**la iq-befriad man egentligen är när det gäller hela dagmammestarten. Varför i hela friden har jag inte skolat in Nellie en vecka tidigare och låtit henne börja där den här veckan?!? Nä, istället är man ju smartast i världen och för sin lilla bebis till stora stygga dagmamman första dagen som man själv börjar jobba. Tänk vad professionell och duktig jag kommer verka där jag går och inte kan tänka på något annat. Nåja, nu är det så här och inte som det ska, har man tagit fan i båten får man väl ro honom i land. Nä, det går säkert bra, Nellie verkar trivas hos Riitta, får trösta mig med det :) Och så är ju Wilmer där också, och han är jättestolt över att få dit sin lillasyster. Han hade berättat för sin kompis W häromdan att Nellie faktiskt är finaste lillasystern i hela vääärlden ♥

Som avslutning kommer här ett par bilder på lillasystern i fråga. Nu när hon kryper (ja, ibland kryper hon faktiskt på "riktigt")så kan man hitta henne på de märkligaste ställen. Under bordet är ett favoritställe bland många andra, i hallen mitt i skohögen är ett annat :)






Må väl i kylan alla, och njut av den vackra vintern vi har!!

♥ Fia

2 kommentarer:

  1. NJut nu riktigt av de sista dagarna!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wilmer je nov söt...Han måst som sagt va världens stoltast storebror...;D
    Håller med Haiju, njut nu, Fia!

    SvaraRadera