tisdag 23 oktober 2012

Länge sen sist

Jo, vi lever, mår väl och livet knallar på. Den största nyheten sedan jag skrev sist är väl att det väntas tillökning i familjen. Jepp, 23 december är det tänkt att jag ska bli trebarnsmamma. Jag hoppas och önskar att bebisen kommer liiite tidigare ändå, tycker början av december vore en lite mera lämplig tidpunkt att fira födelsedagar och ha kalas än strax innan jul.

Wilmer har börjat förskolan och stortrivs. Han har haft höstlov de senaste dagarna och tyckte att det var så himla tråkigt att bara vara hemma med mamma. Han var så glad i morse att han fick åka till förskolan igen och träffa alla kompisar. Här kommer en bild när han är på väg till förskolan första dagen i höstas.



Nellie fortsätter hos dagmamman som förut och stortrivs hon också. Hon trivs så bra att hon vägrade höstlov :) Spelade ingen roll hur Wilmer och jag försökte övertala henne, hon ville inte vara hemma mes oss.



Själv är jag sjukskriven och har varit det sedan mitten av augusti. Hann vara en vecka i jobb innan jag insåg att det inte funkade. Ryggen säger stopp och sammandragningarna haglar. Tyvärr. I början var jag jätteledsen och besviken över att jag inte kunde jobba, men jag har vänjt mig vid tanken, förutom idag, när alla jobbarkompisar och elever flyttar in i vår nya fina renoverade skola. Önskar att jag kunde vara med! Men allt har sin tid antar jag.

Här hemma går renoveringen sakta men säkert framåt. Sommarens projekt har varit att bygga ny veranda, och den börjar snart bli klar. Ännu saknas några ribbor på räcket och väggen, ett litet tak över dörren och brädorna som ska täcka in den nertill, men det tar sig!


Sist men inte minst måste jag dela en bild av Bert ♥ Våra vänner S&U&E drog iväg på en tvåveckors semester till Kreta och då fick vi ha ha älsklingen Bert medan. Så nu är vi sålda på hundlivet. Vi SKA ha hund, kanske inte nu med ny bebis och juletider på väg. Men snart!


Ha en fin vecka i höstsolen alla!
♥ Fia


3 kommentarer: