fredag 19 november 2010

Gåstol

Jepp, igår var Nellie och jag till Vasa och införskaffade en gåstol. En dylik mojäng har jag förut ansett vara något av en onödighet, MEN, all får väl ändra sig..? Om man har en dotter som absolut inte vill vara själv på golvet, i matstolen, i hoppgungan eller någon annan stans längre än fem minuter åt gången, ja då är man villig att pröva på andra "onödigheter". Den enda gången på dagen när jag får något vettigt gjort är när Nellie sover, eller förstås om jag har henne att skrika en stund, men det orkar man ju inte heller lyssna på i längden. Så det så.



Varför jag trodde att en gåstol skulle vara något mirakel vet jag ju riktigt inte, för det blev ju preecis som med allting annat; nyhetens behag och sedan gallskrik.. På bilden är damen i fråga fortfarande i "nyhetens-behag-stadiet". Men hon hann inte riktigt komma underfund med att hon själv kan ta sig någonvart med gåstolen igår. När hon inser det hoppas jag att det blir lite roligare och att man kanske själv kan följa efter mamma om hon nu skulle ha ärende i ett annat rum :). Att sånt.

Idag har storebror ledig dag och vi har inte så värst mycket på programmet. Först kommer Wilmers & Nellies småkusin E och hennes mamma på lunch och senare på eftermiddagen ska vi ut och skjutsa vår (ny-)opererade moffa som inte får köra bil ännu på några veckor.

Imorgon ska jag och K på firmajulfest från K's jobb. Jag ska bara åka dit och äta eftersom det var lite svårt med barnvakt, men världens bästa väninna F och hennes sambo M lovade att ta ledigt från Bali-resväske-packandet för att vakta våra ungar en stund medan vi åker till J&P. Tacka vet jag goda vänner :) ♥

Ha en fin helg!

♥ Fia

2 kommentarer:

  1. Hoppas att hon börjar gilla den :)
    Ser ju åtminstone glad ut på bilden!

    Vi ses imorn!!

    SvaraRadera
  2. E je no tur man får änder se! He je jag expert på :)

    Va söt bild på gullungen!

    SvaraRadera